Verslag 35 Via Costa Rica naar Panama

18 februari 2012 - David, Panama

Met de bus in twee dagen door Costa Rica

Hans kan eindelijk weer golfen in Boquete

Moeilijk onderdak te krijgen tijdens de Carnaval in Panama

Na ons vertrek vanaf  het eiland Ometepe in Nicaragua reizen we de hele dag in de bus en slapen we 1 nachtje in San Jose in Costa Rica.  We nemen de volgende dag de bus door het prachtige Costa Rica naar David, de 2e stad van Panama. Daar kunnen we meteen doorreizen naar het fraai in de bergen op 1200m hoogte gelegen Boquete.

Hans vind een prima hostel aan de rivier met snel internet en daar blijven we 6 dagen.  We ontmoeten er ook veel leeftijdsgenoten uit Amerika en Canada. Hans heeft de afgelopen 7 maanden het golfen erg gemist.  Hij golft 2x op de 9 baans golfcourse van het Amerikaanse resort Valle Escondido. Elke hole wordt doorkruist of omgeven door riviertjes en ook zijn er fraaie andere waterhindernissen en geaccidenteerd terrein.  Het was lekker te voelen dat hij het nog niet verleerd was. De luxe huizen hebben allemaal een prachtig uitzicht op de golfbaan.  Verder is er een kerkje, restaurant/bar, zwembad, fitness, tennisbaan en midgetgolf.

Boquete staat hoog in de lijst van meest aantrekkelijke plaatsen om je na je pensioen te vestigen. Vooral de milde temperaturen en de fraaie wandelomgeving spelen daar een belangrijke rol in.  We maken een fraaie wandeling van 6 uur richting Los Quetzales, maar nemen een verkeerde route naar de watervallen. Wel zien we een Quetzal vogel (vrouwtje).

We proberen onderdak te vinden in Las Lajas of Panama City maar vanwege het carnavalsweekend valt dat niet mee. Ook in Boquete zit alles vol en dus besluiten we op 18 februari te verhuizen naar David en daarna nog net wat carnaval te proeven op 21 en 22 februari in Panama City.

1. Henny:
    19 februari 2012
    Prachtig land zo te zien. Niet verkeerd als je weet hoe het weer hier is. We verlangen naar warmer weer en ik denk met mij vele anderen. We zien op tegen het vliegen. Geniet er nog maar van. Het zit er bijna op? Het zal voor jullie wel omgevlogen zijn!!
    Groeten gert en henny
  2. Henk:
    20 februari 2012
    Hallo wereldreizigers, zeg Hans, doe je wel rustig aan........Renée moet al weer snel competitie spelen, laat dat golf maar zitten........:-)
    Nog een fijne tijd gewenst!
  3. Tieme platje:
    22 februari 2012
    dan maar proberen zo contact te krijgen. hier alles oke proberen vanavond om 2200 weer te skypen liefs mam en pap
  4. Tieme platje:
    24 februari 2012
    bericht ontvangen Hebben net de mol gekeken en de compu staat nu aan. Hopen jullie straks te zien en te horen....vamorgen was het een enorme herrie in het restaurant...niets te verstaan....hopelijk straks beter...liefs en dikke kus alvast van mam en pap
  5. John and Candy Chatt:
    25 februari 2012
    Hello there fellow travelers. WE MISS YOU and Central America. We are now home in Oregon sitting in front of a fire in our fireplace and watching it rain outside. We did have 3 beautiful days here when we first got home so got to do some yard work, and walking on our beach to check out our property. All is well.... I hope you are enjoying your travels, and keeping safe.
    Thinking of you!
    John and Candy
  6. Tieme platje:
    3 maart 2012
    hoop jullie straks op skype te treffen .Het internetsysteem is nog steeds waardeloos.Nogmaals gefeliciteerd met Renee's verjaardag. Liefs, dikke kus van Mam en Pap