De start van de roadtrip in Santiago de Chile

10 december 2018 - San Pedro de la Paz, Chili

Op 3 december 2018 hebben we op het vliegveld van Santiago de Chili  de huurauto opgehaald en zijn meteen doorgereden naar San Fernando op 1100m hoogte in het Andesgebergte.  Bijgekomen van de lange vliegreis (27 uur via Houston) zijn we twee dagen later naar Curico gereden, Daar was de Airbnb onvindbaar, want nummer 1687 as er niet meer en ook het tel.nr. bleek niet te kloppen.. Daarom meteen doorgereden naar Chillan waar we ook het adres niet meteen konden vinden, maar dankzij het eerst achter de dochter aanrijden en daarna overgemen door Maria kwamen we om 21u in het Airbnb-huisje aan in de middle of nowhere. Maria was een geweldige gastvrouw die alle tijd voor ons nam, kookte, lekker vers fruit bij het ontbijt en tijdens een barbe-Q had ze haar beste vrienden uitgenodigd en dat werd een onvergetelijke avond.  Een dagtochtje naar Termes de Chillan was zeer de moeite waard.

De reis begint al wat vorm te krijgen en gaat deze week pas echt beginnen wanneer we via het Merengebied verder zuidelijk afzakken richting Puerto Montt. Daarna komt de ruim 1000km lange Carretera Austral (600 km onverharde weg) door een ruig gebied met gletschers, rivieren, veerboten, grotten, watervallen, enz. helemaal naar O'Higgens en dan via Perito Moreno naar Argentinie en helemaal naar het zuidelijkst gelegen Ushuia.  Daarna via Route 40 in Argentinie weer helemaal langs de Andes omhoog met bekende toeristische plaatsen als Punta Arenas, Puerto Moreno, El Calafate, Bariloche en uiteindelijk bij Mendoza weer de grens over naar Chili.

1. Wilma Bruins:
    10 december 2018
    Dat klinkt als een goed begin. Leuke foto. Enjoy!!
  2. José:
    10 december 2018
    Leuk om iets van jullie te horen. Veel succes met het vervolg van de reis! Ik hoop dat er niet te veel gaten en kuilen in de weg zitten. Klinkt wel pittig, 600 km onverhard.
  3. Marleen Vrouwes:
    10 december 2018
    Inderdaad een goed begin. We zullen jullie volgen! Succes!
  4. Marit Jorna:
    11 december 2018
    Geniet ervan met z, 'n tweetjes. Het begin is al goed!! Heel veel plezier.
  5. Ellen Hilhorst:
    13 december 2018
    Hans en Renee. Dank voor jullie mooie 1e verhaal van die oh zo interessante reis. Het is voor mij wel heel leuk omdat ik deze reis ook gemaakt heb. Geen 3 maanden hoor!! Geniet ervan want deze maak je hoogstwaarschijnlijk maar 1x in je leven. Het zijn giga afstanden en er is zoveel te zien en te doen. Straks nog varen op het Beagle Kanaal? En de Perito Moreno: heel speciaal. En de rest trouwens ook. Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Groet Ellen
  6. Marjan, NZ:
    6 maart 2019
    Beter laat dan nooit, ik ga lekker lezen en sfeervolle kiekjes bekijken!
    Erg leuk voor mij om dit te zien, en nog even mee te maken, want ik heb op de hoge school van mijn kinderen een Argentijnse studente in huis gehad (Janine's leeftijd, en zij ging ook daarheen, was in Cordoba) en zij was hier 1 jaar geleden weer even terug in NZ.
    Dus op deze manier zie ik ook wat meer van haar land en hoe julie het zien door vakantiegangers' ogen, veel leuker dan brochure plaatjes!
    Ik kijk er naar uit! (misschien moeten wij zelf ook eens gaan, he)..
    xx groetjes!