Bali 2016 per scooter 7 weken

6 juli 2016 - Ubud, Indonesië

“No rice sir, sorry!”, zei het kleine Indonesische meisje. Ik bestelde namelijk tuna with rice.  Ik zeg nog “are you joking?”.  “ No sir, no rice, you come back tomorrow; tomorrow we have rice”.  We bestellen als toetje pisang goreng, en ja hoor, ze springt op het altijd gereed staande scotertje en komt 3 minuten later terug met een plastic zakje, waarvan je de inhoud wel kunt raden: 2 bananen!.  Inderdaad we zitten op Bali en zijn inmiddels in Ubud aangekomen.

We zijn  eind juni 2016 met Etihad via Abu Dabi naar Jakarta gevlogen, hebben overnacht in hotel op vliegveld en vlogen de volgende dag naar Bali.  Eerst met backpack van vliegveld afgelopen om op die manier een goedkopere taxi te scoren naar Legian net voorbij Kuta. Ons hotel Ayu Lili Garden Cottages was prima met een prachtige cottage aan een zwembad voor 13 euro inclusief ontbijt.  Nee, niet per persoon!!  Het gras wordt hier met de hand geknipt, het zwembad is 26 graden en daar loop je dus zo in. We hebben meteen een 125 cc scooter gehuurd om uit te proberen en zijn daarmee naar het zuidelijk schiereiland gereden helemaal tot aan  Uluwatu.  We hadden immers niet voor niets een internationaal rijbewijs opgehaald bij de ANWB in Ede. Eerst langs een golfclub gereden en naar de surfers gekeken op Dream Beach.  Ook Renee laten rijden met mij achterop en dat ging zo goed dat we meteen 2 scooters voor 6 weken gehuurd hebben voor 1.300.000 roepies (85 euro) perscooter.  Daarmee een tochtje gemaakt naar de zeetempel Tanah Lot met de daarnaast gelegen Nirwana Bali Golf Club.  Op de terugweg hebben we nog een tempel en het strand in Seminyak bezocht.  Op een andere dag een tocht gemaakt naar het vissersdorpje Benoa en Nusa Dua op het zuidelijk schiereiland.  Het is hier net vakantie geworden en de Indonesische vakantiegangers leefden zich uit op allerlei watersporten (banaan, parachute, speedboot, enz.). Bij Nusa Dua een stukje over de boulevard gelopen die 5 km lang langs allemaal  luxe resorts loopt.  Een massage is hier 10x zo duur als in Legian, waar Renee al voor 3 euro een voetmassage kreeg.  Elke avond heerlijk uit eten in een lokale Warung met heerlijke Indonesische gerechten.  Het water in Legian is niet lekker voor thee en koffie en dus kochten we per twee dagen een 5-literfles.  De zonsondergang op Legian Beach was weer prachtig.

Op 6 juli zijn we op de scooter in 2 uur naar Ubud gereden. Ons hostel Tude’s family homestay bereikten we via een tempelingang.  Heel bijzonder, zie foto’s !

1. Ronald:
    6 juli 2016
    Superleuk om jullie zo weer te volgen. Voor ons is Bali al 24 jaar geleden. Maar het kan nu weer.... begint zeker weer te trekken!
    Heel veel plezier verder en let wel op de weg, met al dat moois om je heen ;-) Wel heel stoer trouwens die scooters!
  2. Marleen Vrouwes:
    7 juli 2016
    Hoi Hans en Renee, voor Marleen is het een 14 jaar geleden, gedeeltelijk toen ook met pa en Marit, goede herinneringen, maar vooral,die prijzen trekken mij zéér!!! Dan is Thailand toch vijf keer duurder? En in de zomer óók mooi weer net zoals jullie vorige keer op Bali?
  3. Tieme platje:
    8 juli 2016
    mooie plaatjes en leuk verhaal....we voelen een beetje de warmte en dat mag ook wel hier...het is nog steeds fris..zaterdag komt Chantal langs...tot zondag op skype
  4. Sander H.:
    11 juli 2016
    Super! Klinkt weer geweldig. Veel plezier.

gr. Sander