Bali 2016 per scooter verslag 2 Ubud, Lake Batur, Amed

16 juli 2016 - Ubud, Indonesië

De eerste vijf ho(s)tels in Bali hebben private bathroom met warm water, fan of aircon, zwembad, mieren, geluidsoverlast van moskee of aircon, Wifi, lichtuitval, inclusief ontbijt voor 13 euro per nacht.

In Ubud kwamen we het eerste  hostel binnen via een tempelingang. Het 2e hostel in Ubud lag tussen de rijstvelden. We hebben in Ubud rondgewandeld en hebben twee tochten met de scooter gemaakt naar diverse rijstvelden en bezienswaardigheden.

Na vier dagen zijn we via Celuk en Punggang naar Lake Batur gereden dat op ongeveer 1000m hoogte ligt.  Ons zwembad had zelfs warm water vanuit de vulkaanbronnen. We zijn rond het meer gereden tot aan Trunyan welk Bali Anga Village hun overledenen op de begraafplaats bovengronds onder een boom leggen die de stank schijnt weg te nemen. De Gunung Batur (1716m) hebben we niet beklommen. Daarna zijn we weer zuidelijk via Rendang 80km naar Amed in het oosten van Bali gereden.  Onderweg hebben we een begravenisceremonie op de foto gezet.

Bij Amed kun je goed snorkelen en duiken en bestaat uit een strook van ruim 10km bestaande uit de langgerekte dorpjes Amed, Jemeluk en  Bunutan.  Aan weerzijde van de straat heb je hostels, restaurants, winkeltjes, enz.  Vanuit Amed vertrekt ook een snelboot naar de Gili-eilanden op Lombok, waardoor er ook veel toeristen vanaf Gili een aantal dagen in Amed doorbrengen.  We hebben hier heerlijk 6 dagen gesnorkeld, met de scooter gereden en gelezen  bij ons zwembad aan het kiezelstrand.  Op de foto’s kun je de prachtige baaien rond Amed zien en ook de foto’s en twee videofilmpjes rond Ubud en Lake Batur.

1. Marit:
    16 juli 2016
    Hey allebei klinkt heel relaxed. leuk hoor met een brommertje rondrijden, dan zie je heel wat. Geniet er nog volop van.
  2. Tieme platje:
    16 juli 2016
    ziet er weer mooi uit allemaal. Foto's doen ons terugdenken aan ons bezoek aan Bali. Veel plezier nog en tot op Skype liefs
  3. Ronald:
    17 juli 2016
    Ziet er geweldig uit. Net als Timo roept het herinneringen op aan onze tijd daar, nu 24 jaar geleden.... Alleen hadden onze hotels toen geen zwembad ;-) Blijf lekker genieten daar!
  4. Ineke Maanen van:
    19 juli 2016
    Hallo Hans en Renee
    Leuk om jullie reis te volgen. Veel plaatsen hebben wij ook gezien. Veel herkenning. Nog een hele mooie tijd.