Hans en Renee per scooter door Bali 2016 verslag 3

30 juli 2016 - Ubud, Indonesië

Bali per scooter verslag 3

We vliegen even op 1 dagje heen en weer naar Kuala Lumpur. Bij binnenkomst in Indonesie heeft de immigration officer ons, ondanks mijn herhaaldelijke vragen, verzekerd dat het door hem verstrekte visum (stempel) na 30 dagen te verlengen is. Wij hadden anders gelezen en achteraf bleek het gratis verstrekte visum inderdaad niet verlengbaar.   Welkom in Indonesie!

Na 6 dagen in Amed aan de Oostkust van Bali zijn we via Bunutan langs de oostkust naar Ujung gereden alwaar we het waterpaleis bezocht hebben.  In het vlakbij gelegen Amlalpura bezochten we twee koninklijke paleizen. Geheel toevallig kwamen we in Bugbug in een prachtige tempelceremonie terecht, waarbij de hele bevolking zich bezigde met versieringen maken, offergaven, prachtig aangeklede mensen, de bijgesloten foto’s en video’s zeggen mogelijk meer dan woorden. Omdat we in Candi Dasa zo snel niet onderdak konden vinden zijn we doorgereden naar Padangbai.

De dag erna bezochten we en route de aan de zee gelegen Masceti tempel en hebben een nachtje doorgebracht in Sanur en daarna 3 dagen in ons adresje in Kuta/Legian (3 nachten).  ’s Morgens om 6 uur het vliegtuig genomen naar Kuala Lumpur en ’s avonds om 22.00 uur weer terug (visumverlenging)

Omdat de eerste helft van onze trip  het Noordoosten van Bali betrof gaan de komende weken naar het Noordwesten van Bali.  We rijden via de Taman Ayun Tempel in Mengwi noordelijk naar het Bratan Meer. We slapen twee nachten in Bedugul en bezoeken de prachtige Botanische tuinen met een vreemd gevormde Buyan Tree. Op deze zondag was het daar erg druk met dagjesmensen uit Bali. Op  de Ashram Moskee hebben we een mooki uitzicht op de beroemde Ulun Danu tempel en natuurlijk bezoeken we ook de Bali Handara Golf Course die tot de beste 50 van de wereld gerekend wordt. Via Het Buyan Meer rijden we naar de Gebung Tablingan tempel aan het Tambligan Meer.

In het op ongeveer 900m hoogte gelegen Munduk blijven we drie nachten en maken bij een temperatuur van rond de 20 graden drie prachtige wandelingen langs watervallen, door rijstvelden en naar een  grote Buyan Tree.  Overal zie je mensen bamboeladders maken, bestaande uit 1 bamboestaak met daarin gaten en houten treetjes.  Daarmee klimmen ze dan vaak wel 10 meter hoog in de bomen om de kruiden te plukken. De heerlijke geur van kruidnagels komt je overal tegemoet en dat is ook het fijne van het op de scooter rijden, waarmee we inmiddels in het meer westelijk aan de kust gelegen Pemuteran aan een mooie baai met zandstrand en snorkelmogelijkheden zijn aangekomen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tieme platje:
    31 juli 2016
    weer prachtige fot's en leuk verhaal...leven en reizen zo helemaal met jullie mee
  2. Ellen Hilhorst:
    31 juli 2016
    Leuke verhalen en mooie foto's. Geniet nog maar van jullie prachtige reis.