Bali verslag 4 strandvakantie(slot)

14 augustus 2016 - Ubud, Indonesië

Na het wandelen in Munduk hebben we de laatste drie weken voornamelijk aan het strand doorgebracht van Pemuteran, Medewi, Balian Beach en Legian.

Vanuit Munduk reden we noordwaarts naar de kust en bezochten daar de prachtige Budhist Temple bij Banjar.  Deze toonde ook gelijkenis met de Burabadur op Java.  In Pemuteran vonden we een rustige hostel aan het begin van het dorp en reden dagelijks op de scooter naar het fraaie zandstrand van Pemuteran.  Het snorkelen was redelijk, mits niet teveel golfslag en opvallend was het project om  koraal met electrische stimulatie te laten groeien op metalen constructies onderwater. We hebben een aantal tempels bezocht en een snorkeltocht gemaakt naar Palua Menjangan, waar we heel veel vissen en prachtig koraal hebben gezien.

Via een prachtige bergweg reden we naar Medewi Beach, bij surfers bekend om zijn lefthander golfbreak. Vanaf ons terras  hadden we een prachtig uitzicht over de rijstvelden, ganzen en golven. Na vier dagen zijn we naar Balian Beach gegaan, waar we ook weer een mooi uitzicht hadden en prachtig aan het strand konden liggen. Op  de laatste dag was er ook een begrafenisceremonie. Vanaf Balian Beach tenslotte weer terug naar Legian (Kuta), alwaar we de scooters hebben ingeleverd en nog drie dagen aan het zwembad hebben gelegen, een kappertje gepakt en wat inkopen gedaan.

1. Tieme platje:
    14 augustus 2016
    wat weer een mooi verslag...we voelen de warmte van het land...prachtige fot's...en nu ...goede thuisreis, happy landings en tot dinsdag aan de telefoon in Nederland
  2. Henny:
    14 augustus 2016
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Goede reis terug en dan nagenieten.