Reisverslag Sumatra 2014 nr.3 Toba Meer

2 augustus 2014 - Tuk Tuk, Indonesië

In een origineel Batakhuis met een fraai terras onder de palmbomen aan het Toba Meer op 1000 meter hoogte bij een graadje of 25 met een verfrissend windje, boekje lezen, chillen en lekker eten, dus heerlijk GENIETEN.

Vanaf Parapat aan het Toba Meer zijn we ‘s morgens om 10u met bemo naar de haven gereden en vandaar met de boot naar het eiland Samosir waar we uitstapten bij hostel Romlan.  Dat zat echter helemaal vol en dus Renee aan de koffie gezet en ik gaan lopen en diverse hostels bekeken en uiteindelijk eentje goed bevonden voor 15000 roepia (10 euro) echter zonder Wifi.  Terug bij Renee bleek er toch nog 100 jaar oude batakhut vrij te komen, de geboorteplaats van de eigenaar. Met een fantastisch terras voor de deur,aan het meer, onder de palmbomen, inclusief Wifi voor 6 euro per nacht!!! Prima restaurant erbij met dagelijks vers fruit, muesli yoghurt, verse fruitjuice, ananassalades, fruitpancakes, enz.  Kun je eigenlijk een vitaminevergiftiging oplopen?  En bovendien voor Renee een overheerlijke tomatensoep. We kwamen onze vrienden Ellen en Patrick uit Berastagi weer tegen en zijn weer met elkaar wezen eten.  Morgen gaan we de hele dag op de scooter het eiland Samosir verkennen met de daarbij behorende batakhuizen en –cultuur.

1. Marleen Vrouwes:
    2 augustus 2014
    Lieve Hans en Renée,

Nou, die foto's liegen er niet om ..... Wat prachtig daar allemaal !!! Dan zitten wij er wel iets anders bij hoor op de camping in de Loire, haha ..... Maar ook prima hoor, alleen niet te vergelijken met Azië ! Je bent vast al wel een stukkie bijgetankt Renée ! Maar dat moest ook wel, na zoveel zorgverlening !! Genieten jullie maar lekker en leuk dat Sil vandaag nog even met jou geskypt heeft Hans, vandaag !

Lieve groet,

Marleen
  2. Henny:
    2 augustus 2014
    Mazzelaars om op een zo mooi plekje te belanden om nooit meer weg te gaan. Geniet maar lekker want als je terugkomt sta je weer met twee benen op Nederlandse grond.
  3. Tieme platje:
    3 augustus 2014
    we genieten met jullie mee..heb de oude dia''s weer opgezocht en die gaan we straks bekijken...hebben ook toen erg genoten
  4. Wilma Bruins:
    3 augustus 2014
    Hebben jullie al gereserveerd voor over twee jaar? Dat ziet er goed uit zeg.