Verslag 1 Venezuela (13-7-2011)

15 juli 2011 - Mérida, Venezuela

Verslag 1 Venezuela (13-7-2011)
Waar probeert men je meteen al op het vliegveld af te zetten bij het betalen van je vliegtax? Je mag 76 Bolivar betalen, geeft een briefje van 100 en krijgt 14 Bolivar terug! Waar rijden benzine verslurpende Chevrolet-taxi’s rond die letterlijk van de plamuur aan elkaar hangen, soms met loszittende motorkappen en bumpers en geen verlichting? Waar kost de benzine maar 2 cent per liter en biedt een vrouw haar blote borst aan uit haar topje wanneer je als man even alleen op straat loopt? Waar kun je na donker je maar beter niet meer op straat begeven en je slechts met taxi’s voor de deur af laten zetten. Waar krijg je bij de bank maar 600 Bolivar voor 100 euro terwijl je op de zwarte markt eenvoudig 1000 Bolivar krijgt? Juist ja, we zijn in Venezuela aangekomen.
Vanuit Caracas zijn we meteen doorgevlogen naar Maracaibo (1 uur vliegen ten westen van Caracas) en op 15 juli zijn we met de bus aangekomen in Merida (op onze route naar Colombia) om aldaar in een bergachtige en sportief backpackersgebied een cursus Spaans te gaan volgen en te genieten van mountainbiken en andere bergsporten.

1. Frank Korting:
    15 juli 2011
    Veel plezier samen, blijf jullie op de voet volgen!

Geniet ervan!

Gr.
    Frank
  2. Sander H.:
    15 juli 2011
    Leuk 1e verhaal. Succes met de cursus Spaans en de bergsporten!

Groeten,
    Sander
  3. Ronald:
    16 juli 2011
    Goed dat jullie meteen door zijn gegaan naar Maracaibo. Caracas by night is niet echt een goede binnenkomer. Maar zo te horen letten jullie behoorlijk goed op. Ervaren travellers..
    Adios! José
  4. alice en dinant:
    16 juli 2011
    Dinant en Alice volgen jullie. Succes met de cursus Spaans.
    Veel liefs van ons
  5. Tieme platje:
    18 juli 2011
    fijn jullie verslag te lezen en het skypen was gisteren prima> Beeld kon iets beter. Liefs en succes met het spaans
  6. Truus:
    20 juli 2011
    Hehe, de kop is er af|! Leuke start, ik hoop dat het niet overal is als in Caracas. Buen viaje y diversion (denk ik)!
    Gr. Truus